Lielākā daļa Latvijas jauniešu ir zinoši par elektroenerģijas efektīvu lietošanu, liecina AS "Latvenergo" erudīcijas konkursa "FIZMIX Eksperiments" ietvaros veiktā aptauja*. Lai gan vairāk nekā puse (51 %) jauniešu efektīvu resursu izmantošanu ikdienā uzskata par sarežģītu, četri no pieciem tomēr cenšas elektroenerģiju patērēt maksimāli efektīvi.
Jau 1. aprīlī tiešsaistes vidē tiksies 60 erudītākās komandas, lai sacenstos par iespēju iekļūt konkursa "FIZMIX Eksperiments" finālā un izcīnīt fizikā zinošāko jauniešu titulu. Skolēnu erudīcijas konkurss “FIZMIX Eksperiments” norisinās jau 27. reizi, un šogad tajā fizikas aizraujošo pusi iepazina teju tūkstotis skolēnu.
Anriju Tukuli jau kopš bērnības interesējusi zinātne. Vēl pirms skolas gaitām viņš lasījis enciklopēdijas un mēģinājis izprast dažādus izgudrojumus, un, dzīvojot laukos, pastiprināta interese bijusi arī par tehniskām lietām. Lai arī bērnībā bija vēlme kļūt par traktortehnikas vadītāju, šodien viņš ir Elektrum Energoefektivitātes centra eksperts un skolēnu erudīcijas konkursa “FIZMIX Eksperiments” iedvesmotājs. Anrijs izglīto sabiedrību par enerģijas efektīvu izmantošanu un iedvesmo jauniešus rast jaunus risinājumus enerģētikas nozarē.
Elektroenerģijas taupīšana mūsdienās nav nedz sarežģīts, nedz laikietilpīgs process. Spuldžu nomaiņa uz energoefektīvākām, gaismas izslēgšana, izejot no telpas, un elektroierīču atvienošana no strāvas – nelielas, ikdienišķas darbības kopā var sniegt ievērojamu ietaupījumu. Skolēnu erudīcijas konkursa “FIZMIX Eksperiments” komanda atgādina, kā ikviens var samazināt elektrības rēķinus vienkārši, bez papildu ierīču palīdzības un nemazinot ierasto komforta līmeni.
Lai gan 91 % jauniešu piekrīt, ka atjaunīgajiem resursiem ir nākotnes potenciāls, vidēji katrs piektais jaunietis neatpazīst, kuri resursi tādi ir, secināts AS "Latvenergo" erudīcijas konkursa "FIZMIX Eksperiments" ietvaros veiktajā aptaujā*. Kopumā jaunieši atbalsta atjaunīgo resursu izmantošanu, taču konkrētākos jautājumos viņu zināšanas ir nepilnīgas un pat maldīgas.